Рада Вас вітати на блозі вчителя початкових класів Максимівського НВК Корольової Тамари Рудольфівни. Блог створено для моїх учнів, колег та батьків. Приємної подорожі сторінками блогу!

Інформація для турботливих батьків



Шановні батьки!

Дистанційна форма освіти та військовий стан стали викликом для всіх учасників освітнього процесу – вчителів, дітей, батьків. Усі виявились морально і психологічно не готовими тривалий час працювати в такому форматі.

На останні події в освіті кожна людина реагує по різному.











Щодо захисту дітей від сексуальної
експлуатації та сексуального насильства

 методичний посібник    «Навчіть дитину захищатися»;
брошура для батьків  «Навчіть дитину правила «Тут мене не торкайся»;
мультфільм«Розкажи дорослому, якому довіряєш»;



0 54423


У зв’язку з оголошенням у школах про введення карантину діти залишаються  вдома. Добре, якщо є бабусі, сусідки, знайомі, які можуть придивитись за дитиною. А якщо нема? Чим зайняти дітей, коли вони вдома самі?
Сам у квартирі – мрія багатьох школярів, вони завжди знайдуть, чим зайнятися, окрім виконання  уроків і домашніх обов’язків. Тут і телевізор, і комп’ютер, і планшет тощо. Найголовніше, коли дитина залишається вдома сама, вона повинна чітко усвідомити: є речі, яких робити не можна за жодних обставин.
  • Нікому не можна відчиняти дверей, навіть якщо це прийшла сусідка чи подруга мами.  Вхідні двері повинні відчиняти лише дорослі. Поясніть дитині, що у всіх близьких є ключі від квартири.
  • Не можна по телефону незнайомим людям розповідати, що вона (дитина) зараз сама вдома, а мама прийде тільки через годину. І взагалі не дозволяйте дитині вступати в тривалі бесіди зі сторонніми. Скажіть дитині, щоб незнайомим людям вона відповідала приблизно так: “Мама зараз дуже зайнята і не може поговорити з вами. Зателефонуйте через годину”. У цьому випадку ви, по-перше, не змушуєте дитину брехати, адже мама справді зайнята. А по-друге, стороннім невтямки, що дитина вдома сама.
  • Не можна нічого кидати з балкона та з вікна. До вікон взагалі краще не підходити і не визирати на вулицю. На вікна краще поставити спеціальні блокуючі засувки, що їх дитина не зможе самостійно відкрити.
  • Не можна гратися з електропобутовими приладами та газовою плитою.
  • Біля телефону повинен бути список потрібних номерів (ваш мобільний, татів, тітки, бабусі, і т.д.), щоб у разі екстреної необхідності дитина знала, куди їй телефонувати.  І обов’язково поясніть дитині, в яких випадках треба терміново дзвонити та кликати на допомогу.
Розплануйте разом із дитиною її день. Зазначте час, коли вона має пообідати, коли зробити домашні завдання, коли гратиме в комп’ютерні ігри, і що саме має обов’язково виконати по дому. Так ви зможете навчити дитину планувати свій час і любити порядок.
Десятиліття досліджень доводять: якщо дитина виконує обов’язкові хатні справи – це позитивно впливає на навчання, психіку, а також у майбутньому це піде на користь їхній кар’єрі. Згідно з дослідженням Марті Россмана, почесного професора університету Міннесоти, якщо ви з раннього віку привчите свою дитину виконувати хатню роботу, вона почуватиметься самостійною, відповідальною та впевненою в собі людиною.
Що саме може виконати дитина з хатньої роботи?
  • прибирати в квартирі: пилососити, підмітати, мити підлогу, витирати пил;
  • розкладати і розвішувати по місцях свої речі (чистий одяг вішати в шафу, а брудний відносити в пральну машину або в кошик для брудної білизни);
  • стежити за станом свого взуття, мити його в разі необхідності, завжди ставити на місце;
  • поливати квіти;
  • піклуватися про домашнього улюбленця: мити, витирати лапи, міняти вміст лотків;
  • застеляти своє ліжко;
  • мити посуд і розкладати його;
  • накривати на стіл і протирати стіл після їжі;
  • розсортувати і випрати в пральній машині одяг, розвісити прання тощо;

2 квітня — Міжнародний день дитячої книги
Це свято відзначається у день народження Ганса Крістіана Андерсена, данського письменника, автора відомих в усьому світі казок. Його твори, перекладені більш ніж 150 мовами світу, стали основою для численних екранізацій, мультфільмів, театральних постановок, балетів тощо.
Свято започатковано в 1967 році Міжнародною радою з дитячої та юнацької літератури. У цей день раз на два роки присуджують премію імені Х. К. Андерсена письменнику — автору творів для малят і художнику — ілюстратору дитячих книжок.
Традиційно в цей день у багатьох країнах проводять виставки, конкурси, вистави, конференції та фестивалі, присвячені кращим творам для дітей, а також дитячі ранки, розпочинають Тиждень дитячої та юнацької книги, до участі в якому запрошують сучасних дитячих письменників і поетів.
Перетворіть цей день на захопливу мандрівку сторінками дитячих видань. Покажіть малятам розмаїття книжок для дітей, спонукайте малечу не тільки читати та обговорювати твори, а й розглядати і самим малювати ілюстрації до них. Дайте дітлахам можливість досхочу пофантазувати, уявити себе учасниками цікавих пригод, зазирнути за сторінки книжок і придумати продовження описаних у них історій.



















Шановні батьки! Ми хочемо нагадати вам, що  такі чарівні слова, як «доброго дня», «будь ласка», «дякую» і «вибачте», вперше  впізнаються  вдома. Саме там діти вчаться бути чесними, пунктуальними і старанними, добре ставитися до друзів, поважати старших і вчителів. Саме  вдома вони вчаться  бути акуратними, не говорити з набитим  ротом і кидати сміття в урну. Вдома вони також  навчаються бути організованими, доглядати за своїми речами і не чіпати  чужі. А в школі ми вчимо   їх  мови, математики, історії, географії, фізики, хімії та фізкультури. Батьківське  виховання ми лише підкріплюємо, але не замінюємо  його .



Наближається свято Нового року, пофантазуйте зі своєю дитиною і змайструйте ялиночку з підручних матеріалів. Побачите, скільки радості буде в дитячих оченятах.
               
                    Ялинка з стрічок своїми руками

Щоб зробити ялинку з стрічок, ви можете використовувати як стрічки з тканини, так і пакувальну стрічку, використовувану при оформленні подарунків. Стрічки з тканини виглядають нарядно, зате подарункова стрічка краще тримає форму. Які стрічки вибирати, вирішувати вам: усе буде залежати від того, який ви в результаті хочете бачити свою саморобку.
Ялинка з стрічок робиться на основі конуса з щільного паперу або тонкого картону. Щоб його зробити, виріжте з картону або паперу коло і розріжте навпіл. Візьміть півколо, поверніть його у вигляді конуса та склейте. Стрічку потрібно нарізати на невеликі шматочки однакової довжини і кожен шматочок скласти вдвічі, щоб вийшла петелька, і скріпити її кінці за допомогою клею або ниток.
Отримані петельки з стрічок потрібно наклеювати на конус ярусами, рухаючись знизу вгору. Кожний наступний шар повинен трохи прикривати попередній, щоб не було видно місць кріплення стрічок до основі. Замість клею можна використовувати кнопки: так ви випадково не запачкаете вашу ялинку, до того ж, неправильно прикріплену петельку можна буде легко перемістити. Верх вироби можна прикрасити подарунковим бантом або невеликий іграшкою.
Використовуючи цю просту технологію, можна зробити величезну кількість найрізноманітніших ялинок. Ви можете зробити строкату ялинку, чергуючи стрічки різного кольору. А в залежності від ширини і довжини стрічок ялинка може здаватися більш або менш пишною. Можна прикрасити ялинку «іграшками», пришивши до ленточкам бісер, намистинки або невеликі гудзики.


До речі, щоб ялинка виглядала більш пишною і незвичайною, замість петельок можна використовувати бантики, трояндочки та інші елементи, зроблені з стрічок. Не бійтеся проявляти фантазію!







Десять кроків, щоб стати кращими батьками


  1. Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.
  2. Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.
  3. Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються більш безпечно, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.
  4. Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.
  5. Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття. Пригадайте, як Ви почувалися. Коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.
  6. Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладати зусиль для цього. Хваліть її за хорошу поведінку.
  7. Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким чином Ви сказали б це дорослому. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.
  8. Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.
  9. У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними і їх дотриманні, про намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.
  10. Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише  собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся.
(за матеріалами Фонду "Нічиї діти" (Польща),
розроблених на основі NSPCC публікації "Як стати кращими батьками", Лондон, 2002)


ьВчитися має бути весело та цікаво, а щоб не склалася думка, що наша (вчителів) мета, тільки  веселити й розважати учнів, згадаймо всі (вчителі і батьки)  доречний вислів К.Д. Ушинського: «Зробивши цікавим свій урок, ви можете не боятися, що надокучите учням, та пам'ятайте, що не все може бути цікавим, а є й нудні речі, і вони мусять бути. Привчіть дитину робити не тільки те, що її цікавить, а й те, що не захоплює, — робити заради задоволення виконувати свій обов'язок.





ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ТРЕТЬОКЛАСНИКІВ
Перебування дитини в третьому класі знаменується тим, що обов’язковими стають домашні завдання, а дітям ставлять оцінки. Усе це досить непросто для дитини. Існують секрети для батьків щодо підтримки дитини в даний період:
 1. Нагадати дитині, що домашні завдання потрібнідля відпрацювання того, що в класі пояснював вчитель, інакше в довгострокову пам’ять знання не переходять.
2. Навички виконання домашньої роботи без допомоги і підтримки дорослого практично не формуються — такі особливості засвоєння навчального матеріалу дітьми в початковій школі.
3. Якщо батьки не контролюють і не допомагають виконувати домашнє завдання, то дитина може його не робити і не записувати.
4. Важливо спочатку перевіряти і зіставляти те, що дитина записала у щоденник, і те, що дійсно було задано (діти подекуди не записують частину завдань у щоденник).
5. Необхідно визначити конкретний час для виконання домашнього завдання і прагнути, щоб дитина робила уроки в один і той самий час.
6. Допомагати дитині робити домашнє завдання і перевіряти те, що дитина зробила.
7. Навчити дитину організовувати своє робоче місце для виконання роботи.
8. Показувати власний приклад організованості і зібраності.
9. Прийняти, що погані оцінки в процесі навчання неминучі, тому важливо не сварити дитину за них, а навпаки, допомогти розібратися.
10. Важливо сприймати оцінки як показники «навчальної температури»: двійка — це сигнал до того, що знання «приболіли» і їм потрібне лікування, а не мораль.
11. Не думати, що якщо мама й тато добре вчилися в школі, то їхня дитина обов’язково буде відмінником —ми всі різні.
12. Дитині нічим не допоможуть розповіді батьків про те, що вони закінчили школу із золотою медаллю, а до ВНЗ із червоним дипломом, зате тривожність можуть сформувати.
13. Якщо сварити дитину за двійки, то в неї може з’явитися шкільна тривожність, яка сильно впливатиме на успішність дитини. Навіть найрозумніша дитина може отримати низьку оцінку, якщо боятиметься, адже страх блокує пізнавальну діяльність.
14. Не вимагати від дитини більше, ніж вона може в даний момент.
15. Важливо самим батькам спокійно ставитися до оцінок і не вимагати від дитини тільки високих балів — якщо мама дуже сильно переживає через оцінку, то й у дитини з’являється тривожність і страх не виправдати очікування мами.
16. Важливо вчити дитину порівнювати свої досягнення з її ж досягненнями, але за попередній період.
17. Обов’язково хвалити за успіхи, створювати ситуації успіху, відзначати найменші просування у навчанні.
18. Ніколи не порівнювати досягнення дитини з досягненнями інших дітей.
19. Дитина повинна бачити, що помилятися — це нормально, що помиляються і мами, і тата і бабусі й дідусі.
20. Діти часто сприймають оцінку як визначення дорослими її особистості, тому треба бути дуже тактовним у спілкуванні з дитиною та вчити розділяти: «Я хороший, але в роботі я зробив  20 помилок і тому отримав 2».
21. Важливо дитину налаштовувати на те, що якщо вірити в успіх і намагатися, то все обов’язково вийде.






Поради батькам

1. Вранці піднімайте дитину спокійно, з посмішкою та лагідним словом.

2. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.

3. Не підганяйте її, розрахувати час - це ваш обов'язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили, - провини дитини у цьому немає.

4. Не посилайте дитину в школу без сніданку: в школі вона багато працює, витрачає сили. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом.

5. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень: "Дивись, поводь себе гарно!", "Щоб не було поганих оцінок!" тощо. У дитини попереду важка праця.

6. Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись (згадайте, як вам тяжко після важкого робочого дня)

7. Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу.

8. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона сама розкаже.

9. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини.

10. Вислухавши, не поспішайте сваритися. говоріть з дитиною спокійно.

11. При спілкуванні з дитиною не вживайте виразу: "Якщо ти будеш добре вчитись, то...". Часом умови ставляться
важкі - й тоді ви опиняєтеся у незручному становищі. 


12. Протягом дня знайдіть (намагайтесь знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.


13. У сім'ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде прочитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.


14. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий стан. Найчастіше це об'єктивні показники стомлення, перевантаження.


15. Пам'ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь подарувати це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити.


16. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день - і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати ж якогось дива від дитини, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочувати 








Немає коментарів:

Дописати коментар